om man har tråkigt på jobbet så skriver man en dikt

hej mitt namn är bo, jag bor i en sko, inte skönt må ni tro.
Så nu är det dags att flytta ut, där dit vägen tar slut, kanske få mig ett skjut.
Att bo i skogen är ganska skönt ibland, ingen strand, inga tjejer med fjortisrand.
När jag flyttar ska jag bo i stan, gå på lan och bli full som fan.
Kanske dra iväg till nått annat land, bryta vänskapsband och få en badshortsrand.
När jag kommer hem ska jag tvätta bilen, ta fram nagelfilen och följa nya stilen.
Gå på klubbar där bara kungen är, bli miljonär, leva utan besvär.
Sen efter allt ska jag bli 65, bo på ålderdomshem och leva livet i min säng.
Snart är det dags att dö, bara en sak å gö, så lite nya frön.
När du läser det här så ligger jag nog kall å stel, det är kommunens fel, de gav inte kistan nån el.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0