night-thoughts

jag sitter här i min säng och funderar på vem jag verkligen är. varför vågar jag aldrig göra det jag verkligen vill?
jag säger att jag vill bli journalist, ja visst vill jag det, eller jag ville det när jag var tio iallafall och folk har alltid sagt att människor som håller fast vid sina drömmar blir något påriktigt. men håller jag fast vid en dröm för att låta andra få försvinna? min kanske största dröm någonsin i livet har varit musikalen. men jag är för feg för att våga ändra spår. det "ska" man ju inte. man ska ju hålla fast vid sina drömmar, annars blir man ju inget. det är inte försent för mig att ändra mig, jag vet det. men det kanske är försent för mig att våga ändra mig. journalistik är en stor dröm för mig, så misstolka mig inte nu, det är något jag absolut skulle vilja hålla på med. men att någon dag få stå där på scenen, med huvudrollen som får ta emot applåderna för sin röst och sin otroliga skådespelartalang, det skulle vara pricken över iet. men vem vet kära vänner, ingenting är omöjligt sålänge man ger det en chans. nu ska jag lägga mig och drömma om hur min framtid kommer att se ut, vem vet imorgon kanske jag vill bli brandman, jag är ju trots allt bara 17, jag har hela livet framför mig. tänk på det ni också, ni kommer ha chansen att ha 10 olika jobb om ni vill, bara ni försöker och brinner för det. godnatt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0