min ta-hand-om-mig-själv-dag

1. kollade på en film som alltid gör mig lycklig - kanske för pinsamt för att avslöja men ni håller väl min hemlighet hoppas jag. håll i er nu, camp rock 2. underbar film som alltid får det att spritta i kroppen på mig, jag vill bara hoppa in i tvn och vara med.

2. nu när jag ändå har startat upp sprittet så motionerar jag - motion är jättebra för dig själv och ditt självförtroende, men se till att göra något som får dig att bli taggad innan du gör det. motion utan hjärta är som tandvärk utan smärta, det går inte ihop! jag ställde mig på rullbandet och körde riktigt hårt idag.

3. nu är det dags för mat - nu har du motionerat, man kan känna sig stolt och du förbränner bättre än någonsin. ät någonting som du tycker riktigt mycket om, och eftersom att det här faktiskt är dagen då du bara bryr dig om dig själv, så ta någonting gott till efterrätt, du förtjänar det! (jag åt ingen efterrätt idag för jag går på diet, men annars brukar jag göra iordning chokladmousse eller något annat gott) det är inte några fel på att skippa det onyttiga och ta grönsaker istället om man känner för det.

4. nu min favorit, avslappning i form av värme - att lägga sig i badkaret gör att man blir helt avslappnad. testa gärna (om du klarar av det såklart) att ha lite för varmt vatten så det bränner lite när du lägger dig i vattnet. när du har vant dig ska du se att din kropp kommer att vara som en spagetti. har du inte ett badkar så fungerar det lika bra att sitta ner i duschen med den varma duschstrålen på sig.

5. den 5te punkten är väldigt osäker iallafall när det gäller mig själv, jag har alltid två val:
- antingen så är jag så trött efter alla tidigare punkter och badandet gjorde mig helt slut. så jag kryper ner i sängen och får några extra timmars nattsömn, alltid välbehövligt!
eller så..
- gör badandet att jag känner mig levande igen och stolt efter allt jag har gjort under dagen! så jag gör någonting jag tycker om. umgås med vänner, läser en bra bok, dansar etc etc.


Hoppas mina råd fungerar för er också, om ni känner för att testa :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0