Men lilla gubben, nu har du tagit dig vatten över huvudet


”Dra åt helvete! Skithög! Jävla typ!”.
Det är vad Zlatan ska ha sagt åt linjedomaren.

– Jag pratade med mig själv, jag var arg på mig själv, sa en knäckt Zlatan i natt.

Nedslagen, besviken och lågmäld. Det var Zlatan Ibrahimovic i natt. Nu riskerar han åter tre matchers avstängning.Enligt Sportbladets Milan-kontakter bad ”Ibra” redan i omklädningsrummet alla om förlåtelse för sin utvisning. Alla lagkamrater gav honom direkt sitt stöd.
– Jag ber om ursäkt. Det var inte bra, utvisningen kom i ett svårt ögonblick i matchen när Fiorentina pressade, säger Zlatan.

Sportbladet var med då han i natt valde att möta medierna på en av Milan snabbt anordnad presskonferens – för att ge Zlatan chansen att ge sin version och att undvika spekulationer.
”Va fan culo!”. ”Dra åt helvete!”. Det var i natt samtliga italienska tv-kanaler överens om att ”Ibra” sagt. Om och om igen vevades tv-bilderna där man försökte läsa på läpparna vad Zlatan sade. I fotbollsprogrammet Controcampo hävdades att Zlatan också sa ”Pezzo di merda” (skithög) samt ”bastardo” (ungefär, jävla typ).

Jag ber om ursäkt

”Ibra” ville själv inte i natt säga vad han sagt.
– Jag sa något på italienska och sen något på slaviska. Jag hade missat en boll och var arg på mig själv. Jag sa det till mig själv, jag sade det inte till någon annan. Om någon annan tog åt sig ber jag om ursäkt.

Zlatan protesterade inte när det röda kortet kom.
– Jag såg domaren prata i mikrofonen, jag visste att det inte var lönt. Nästa gång ska jag säga det tyst inom mig själv.

Vill stanna i milan

– Jag vet, jag vet, jag vet, det är inte likt mig att missa så. Kanske hade jag för mycket tid på mig vid första målet. Vad kan jag säga? Jag kan bara fortsätta att försöka göra mål, sa en nedslagen Zlatan om sina missade frilägen.

Han blir nu avstängd minst två matcher på nytt – kanske tre. Senast i morgon kommer beskedet.

– Ni såg i början av matchen att jag var lugn och nöjd, jag var glad åt att spela igen. Det är klart att det känns jobbigt att inte få spela nu, att missa flera matcher igen. Jag lider när jag inte får spela och vi spelar om scudetton, säger Zlatan.

Hans beteende under matchen väcker spekulationer om att han vill bort från Milan. Men på Sportbladets fråga, om det är så svarar Zlatan mycket bestämt:
– Nej, nej, inte alls. Jag är mycket nöjd här, jag vill stanna i Milan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0