Jag har tänkt på en grej..

som jag gör alltför ofta, tänker alltså, på onödiga saker.
men känns bättre att skriva av sig här, skönt liksom.

döden, den kan vara närmre än vi tror..
jag menar ingen människa vet när den ska dö?
om man inte tror på spådommar osv.
men jag gör inte det, alltså har jag ingen aning.
jag vet inte om jag blir påkörd imorgon,
om jag dör i spritförgiftning i helgen
eller om jag bara ramlar ihop,
och ingen vet heller om jag kommer göra det.
jag tror på ödet, att alla har ett öde,
men ett öde som alla kan ändra på.
det kanske är meningen att du ska dö imorgon,
men slipper undan pga du gör någonting bra,
eller något som bara förändrar ditt öde?
 du kanske kommer försent till den där fotbollsträningen,
där det faktist var bestämt att 3 minuter över 4 skulle du dö,
av den där bilen som körde över vägen.
vem vet?
allt jag vet är att ingen människa någonsin ska vara rädd för sitt öde,
det är gjort för dig, och du kan ju faktist förändra det.
och jag tror att om du lever ditt liv som du har tänkt dig,
så blir ditt öde som det skulle.
men om jag dör imorgon,
så har jag iallafall levt ett bra liv!

nej nu ska jag sova.
godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0