.



1. att bli en känd författare/journalist

ja, att faktist få ut nått av mina texter. att förmedla dom till folk, så att dom också förstår.
och om jag nu lyckas inom journalistiken, så hoppas jag på att få starta en egen tidning
där jag ska få chansen att skriva om sånt jag tycker är viktigt.

2. kunna trolla

tänk er själva vad lätt allt skulle vara? ibland kanske för lätt, visst.
men att få chansen att ordna sitt liv så som man alltid velat ha det, skulle faktist vara ganska
skönt ibland.

3. börja om 9an tills jag dör

i princip så skulle man väll kunna kalla den här drömmen, att aldrig växa upp.
men det är just 9an jag vill börja om, allt var så bra då. klassen, lärarna, skolan.
jag skulle mer än gärna stanna tiden där.

4. bli smal av godis

oj vad smal jag skulle vara då. då menar jag verkligen s m a l.
herregudars.

5. få uppleva sina drömmar

om man drömmer nått underbart, känns det så orättvist att behöva vakna upp ur den drömmen.
man borde få testa uppleva den, åtminstonde en gång påriktigt.

6. hitta den rätta i förtid

det kanske jag har, det kanske jag inte har, det kanske jag aldrig kommer att göra.
vem vet? destiny. iallafall så skulle jag vilja få se min rätta innan jag hittade honom.
tänk att man skulle slippa göra misstag då, iallafall inom det området.
bara få se vem man skulle "leva lyckligt med i alla sina dagar", innan det ens har hänt.

7. kunna flyga

förstå vad härligt, bara vara där uppe i luften i flera timmar i sträck.
ingen skulle kunna störa och ingen skulle kunna hitta dig om du inte ville.

8. testa att vara ett djur

t.ex ett lejon, bara få leva i djungeln och känna att du är kungen där.
alla har respekt för dig, och att få se hur dom faktist tänker.

9. att få vara en stjärna

hur lite jag än vet att det skulle vara möjligt så skulle jag verkligen vilja våga stå på scen,
inför flera miljoner människor och ta ton, det skulle verkligen vara underbart!



vadå? alla får väll drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0