F Ö R D O M A R

idag när jag åkte hem på bussen insåg jag en sak, gud vad mycket fördomar jag har.
två killar satt i sätena framför mig och pratade. dom såg ut som, ja hur ska jag förklara,
gangsters. haha det låter så töntigt när jag säger det, men ni kanske förstår hur jag menar?
piercing i ögonbrynet, mycket häng, rakade huvuden, ah ni fattar.
det första jag får upp i mitt huvud då är IV. jag vet att det är dåligt, men det är en fördom jag har.
men sen när jag sitter där och lyssnar på dom så börjar dom prata om betyg.
den ena säger till den andra "jaha, trivs du på tullängen?"
den andra svarade "ja, det gör jag! det känns som om jag får den utbildning jag ville ha"
den andre säger "vad gick du ut med för poäng?"
då svarar den andra "245"

där satt jag med skammen ända upp i huvudet.. och mina 195 utgångspoäng i ungefär samma skamnivå.

Kommentarer
Postat av: Frida

Bra skrivet Jonna =)

2010-05-18 @ 21:56:40
URL: http://society.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0