nattbussjävel

gårdagen började med stan med albin. underdunderbart! inte träffat killen på år och dar så det var ju på tiden så att säga. shoppade, snackade skit, åt och åt lite till. sen när jag kom hem ringde telefonen och frugans röst klingar partyvisor, det var dags igen. ut på vyschan och skaka loss! gled hem vid halv 3 och vi hade en söt konversation med mamma.

nu till insidenten med nattbussen inatt..
ida - KOLLA NATTBUSSEN!
jag - ska vi fråga om vi får åka med?
(observera att vi var vid fröjevi, från fröjevi till vattentornet är det ca 300 meter)
ida - ja spring!
vi springer mot nattbussen som självklart stannar
jag - hej, får vi åka med till vattentornet?
busschauffören - men lilla stumpan det är ungefär 50 meter dit!
jag - jaha, får vi åka med utan kort då eller?
busschauffören - dra åt helvete
och så stängde han dörren och ida pekar finger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0